Náš program a kurikulum Škôlkári
Deti v tomto veku získavajú čoraz viac sebadôvery a chcú veľa vedieť o okolitom svete. Naša škôlka sa túto zvedavosť u detí snaží podchytiť a preto sú všetky aktivity hlavne založené na zážitkovom učení. Aktivity tvoríme tak, aby sa deti naučili sami postupne vyriešiť jednotlivé problémy a zaujať k nim správne stanovisko a aby mali radosť z poznávania. Vďaka našim aktivitám získavajú deti seba-obslužné zručnosti. Vyváženosť medzi aktívnou časťou dňa a pokojnejšou sa snažíme dosiahnuť aktivitami ako tancovaním, skákaním a behaním na našom malom či veľkom ihrisku umiestneným priamo v areáli škôlky a na druhej strane oddychovými a upokojujúcimi metódami počas oddychovej fázy dieťaťa.
Hlavných 5 bodov programu
- Rozvíjanie matematických schopností
- Rozšírenie faktov o prírode okolo nás.
- Tématické rozdelenie učiva, ktoré preberáme každý týždeň
- Čo máme jesť a robiť, aby sme ostali dlho zdraví
- Rozvíjame kreativitu a talenty Vašich detí
Príklad týždenného tématického celku: CARNIVALS
deň | Circle time | aktivity |
---|---|---|
Pondelok | Čo znamená slovo karneval? Bol si už niekedy na karnevale? Akú si mal masku? | Aktivity: ukaž & povedz, deň delenia sa, modelovanie, príbeh o pande, zdobíme si triedu na karneval, učíme sa novú pieseň- The more we get together, new letter-letter W |
Utorok | Prečo ľudia nosia masky ? Akú masku by si mal, keby si bol na takomto karnevale? | učíme sa písmeno W, kreslíme ho do piesku a s motúzikom, -časť 1 (strihanie masky), predstierame špecial deň-Vďakyvzdanie |
Streda | Vieš kde sa koná najvačší karneval? Konajú sa karnevaly v každom štáte? Smart tabula | predstierame špecialny deň - Vianoce, čím sú pre nás výnimočné, dokončujeme si masku-časť 2 (ozdobovanie), pracovný zošit |
Štvrtok | Prečo sa konávajú karnevaly? Čo karnevalom oslavujeme. Predstierame Veľkú noc, čím je tento sviatok špeciálny | tanečný krúžok, pracovný zošit, hráme sa v triede - hod a chytenie lopty, vyfarbovanie písmena W |
Piatok | opakovanie vedomostí z celého týždňa | smart tabula, španielsky jazyk, Crazy maľovanie, predstierame karneval: Deň Sv.Patrika |
Naučime sa tento týždeň:
- že karneval je veľmi zábavný a každý nosí masku. iné formy oslav sú aj Vďakyvzdanie, Vianoce, Veľká Noc, deň Sv. Patrika
- že si môžme nielen kúpiť masku ale ju aj vyrobiť
- že sú karnevaly všade a môžeme oslavovať aj iné veľké dni a nielen maskou, ale aj rôznymi tradíciami
- že najväčší karneval je v Rio de Janeiro, a oslavujú sa aj karnevale rôznych svatých ako Sv.Patrik
- že sa nosí maska kvôli tradícií a každý karneval má iný typ masiek v rozličnom období roka
- precvičili sme si písmeno W a naučili sa jednu pieseň
Song:
The more we get together
The more we get together,
together,together,
the more we get together,
the happier we'll be.
Cause your friends are my friends
and my friends are your friends,
the more we get together,
the happier we'll be.
Denný režim
čas | aktivity |
---|---|
7:15 - 8:30 | Aktivity vedené učiteľkami. Deti sa hrajú individuálne alebo v malých skupinkách, kým všetky deti neprišli do škôlky. |
8:30 - 9:00 | raňajky |
9:00 - 9:30 | Bábkové divadielko - kreslíme si, čo sme sa dozvedeli počas bábkového divadielka |
9:30 - 10:00 | Ranné aktivity a spoločné aktivity: Učiteľky vedú spoločné ranné pravidelné aktivity, kalendár, delenie sa, diskusia o plánovaných, prípadne minulých aktivitách. |
10:00 - 10:30 | Doobedňajšia výučby - učíme sa piesne, o veciach okolo nás, prírodovedu, písanie, výslovnosť (spelling),čítanie. |
10:30 - 10:45 | desiata |
10:45 - 11:30 | Vonkajšie aktivity orientované na tému, ktorá sa práve preberá - sme malí farmári, detektíví, triediči, zberači, výskumníci, ... |
11:30 - 12:00 | Obed - deti si umývajú ruky a pomáhajú prestierať stoly |
12:15 - 12:30 | Spoločný čas - učitelia nahlas čítajú počas toho, ako sa deti chystajú na spánok resp. oddych (platí pre tie deti, ktoré už nespávajú) |
12:30 - 14:15 | Odpočinok a stíšenie: deti spia, resp. oddychujú. Ako sa postupne budia, môžu si vybrať z množstva tichých aktivít. Napr. skladačiek, kreslenie, modelovanie, čítanie kníh, skladanie puzzle. | 14:15 - 14:30 | Olovrant |
14:30 - 15:30 | Spoločné vonkajšie poobedňajšie aktivity k tématike. |
15:30 - 17:00 | Deti si vyberajú z množstva vonkajších aktivít, alebo majú krúžky |